2010. március 9., kedd

tél-tavasz

Még egy hétig van ilyen zord idő, aztán jön a hirtelen felmelegedés.Ez azt jelenti,hogy nem lesz sok időnk arra,hogy megcsináljuk a tavaszi elmaradhatatlan munkákat. Nálunk az első feladat a lemosó permetezés lesz.Érdemes most átnézni,megvan e minden a munkához. Beszerezni a permetet,attól függően,hogy mire akarunk lemosózni.Mi a gombák és kártevők ellen szoktunk permetezni.A bordói lé jó,ha keverjük réz,kén és olajtartalmú szerekkel.Ebben segítségünkre lehet A gazdaboltos eladó.(Fontos! legyen minden kertésznek egy kicsi,családi vállalkozásban működő kedvenc gazdaboltja,ahová bemehet pár jó tanácsért,ahová meghozzák a várva várt magokat ha kérjük,és soha nem vernek át ,hogy feleslegesen vetetnek meg eladhatatlan holmikat velünk.)A permetezést legjobb rügyfakadás előtt elvégezni,amikor a kártevők "ébredeznek",de még nem szaporodnak,károsítanak,viszont a rügypikkelyek alá könnyen be tud hatolni a permetlé. Egyébként nem hiába hívják ezt a fajta permetezést lemosózásnak,fontos,hogy el kell áztatni a permettel a fák,cserjék egész felületét.ugyanis ez csak ott tud hatni,ahol érintkezik a kártevővel,gombával. Pár éve megcsináltam,hogy a munkálatok előtt drótkefével fellazítottam,ledörzsöltem az elhalt,megsérült kéregrészeket a fákon,mivel ott tud megbújni a legtöbb "ellenség",de hatalmas munka,most már erre nincs időm(nem tudom akkor hogyan volt).De ha valaki erre tud időt szánni,hát rajta.nem fogja megbánni.

folyt. köv.

4 megjegyzés:

  1. No ez már igazán fanatizmus (jó értelemben). Én nem tudnám elképzelni, hogy kefével járjak fáról fára. A virágok érdekében sok mindenre képes vagyok pl. a tetvek ellen, de egy idő után a "hulljon a férgese" elv következik be nálam.

    VálaszTörlés
  2. amikor megkaptuk a telket,amire építkeztünk,volt rajta pár beteg gyümölcsfa,amikhez férjem ragaszkodott(én már láttam,hogy nagyon betegek).metszegettem a rákos részeket,ápoltam,trágyáztam,keféltem őket,de végül aztán nagy részük nem úszta meg a kivágást.Tetű ellen nagyon jó a csalánlé.majd kora tavasszal külön foglalkozok az otthon,könnyen elkészíthető kemikáliákkal.

    VálaszTörlés
  3. Tavaly kaptunk egy kiadványt, a Krisna völgy biokertészetéről, abban volt egy csomó remek gyógynövényes ötlet: a magáztatásról, meg a permetlevek készítéséről, a növényszomszédságokról.

    VálaszTörlés
  4. hú.be tudod majd hozni egyszer az oviba?Kölcsön kérném egy napra

    VálaszTörlés