2010. március 2., kedd

magocskák csírázzatok

Az ablakkertem szépen fejlődik. Vetettem bohócvirágot,petúniát,hajnalkát,tátikát,amik szépen ki is nőttek,és hála a fóliás megoldásoknak,úgy sem száradtak ki,hogy nem voltunk itthon pár napot.sőt.Egyre erősödnek a kis csemeték.Kiültetni persze majd csak 2-3 hét múlva fogom őket,azt is úgy,hogy 5-6 napig a kis kinti fólia alatt akklimatizálom a palántákat. Ezt azért kell megtenni,hogy a nagy hőmérséklet különbség ne vesse vissza azokat a fejlődésben. Amivel eddig nem próbálkoztam,az a paradicsompaprika.Mivel tavasszal elég szép töveket lehet kapni a piacon,haszonnövényt nem igen szoktam veteményezni,kivéve a tökféléket,de a Bálint vett magot,így megpróbáltam.Azt tudtam,hogy nagyon hajlamos a penészedésre a mag,és a termés is,így utánajártam ,hogyan vehetném ennek elejét. Úgy tűnik rátaláltam a megoldásra,mert csodálatos,erős növénykék fejlődtek a magokból.A teendők a következők:
-a magokat egy éjszakára aszpirines vízbe kell áztatni,aztán kell elültetni.figyelni kell a kellő mélységre,és arra,hogy a föld legyen megtömörítve a magok fölött,hogy sikerüljön a csírának áttörnie a magházat,és a levél le tudja dobni azt magáról.
-a paprikaféléknek magas pára,és 28 fokos hőmérséklet az ideális a csírázáshoz,de miután kijött az első levél,már csak a 22 fokot kell tartani.Ezt úgy tudtam elérni,hogy a radiátorra tettem egy tojástartót,és arra a virágládátígy elkerültem azt,hogy felforraljam a földet,:) viszont jó melegen tartotta az ágyást.amikor kifejlődött a levél,átraktam az ablakba.
Remélem szép terméssel hálálja majd meg a sok odafigyelést.

FIGYELMEZTETÉS: hétvégére újra jön a tél,hóval,fagyokkal,így figyelni kell a kibújt,tavaszt remélő virágokra.Ha megtehetitek,kis lombot,papírt,fenyőágat tegyetek rájuk,hogy a friss hajtásvégek ne fagyjanak le.És ha kérdezni szeretnétek,csak bátran.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése